Παρασκευή 5 Σεπτεμβρίου 2014

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΚΙΝΗΜΑ! Η κοινωνία ενάντια στον ΕΝΦΙΑ - ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΤΩΡΑ ΤΟ ΝΕΟ ΜΕΓΑΛΟ ΚΙΝΗΜΑ: ΔΕΝ ΕΧΩ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ ΕΝΦΙΑ! ΚΑΛΕΣΜΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ!

Το σχόλιο-κάλεσμα που ανήρτησε το blog "ΣΕΙΣΑΧΘΕΙΑ-ΕΠΑΜ" με το οποίο υπενθυμίζει την ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ της ΠΓ του ΕΠΑΜ σχετικά με τη στάση που πρέπει να τηρήσουν τα κοινοβουλευτικά και τα εξωκοινοβουλευτικά κόμματα, οι διάφοροι φορείς,οι σύλλογικότητες, αλλά και οι απλοί ανένταχτοι πολίτες, γίνεται ΑΜΕΣΑ επίκαιρο με τις αναρτήσεις που καθημερινά βλέπουν το φως της δημοσιότητας στο διαδίκτυο.
Όμως και πέραν αυτών, αυτό που διαπιστώνουμε όλοι όσοι κινούμαστε μέσα στο λαό, είναι η δικαιολογημένη αγανάκτηση των πολιτών όχι μόνο για το  νεό χαράτσι, αλλά και για τον εμπαιγμό που γίνεται από τη συγκυβέρνηση, με τις παλινωδίες των δήθεν αλλαγών και των δήθεν δόσεων, αφού είναι γνωστές οι δεσμέυσεις τους στους δανειστές.
Ακόμα γνωρίζουμε ότι πολύς κόσμος βρισκόμενος ακόμα σε διακοπές στα χωριά του και όπου τελικά μπόρεσε να "ξεκλέψει" κάποιες ανέξοδες διακοπές, δεν έχει καταλάβει το τι ακριβώς έχει συμβεί.
Όταν θα το αντιληφθεί αυτό όμως, δεν χρειάζεται να περιορισθεί μόνο στο ανάθεμα και στις κατάρες. Αυτό που πρέπει να κάνουν όλοι είναι αυτό που δεν έκαναν το 2011-2012.
Να τρέξουν και να ενταχθούν, όσο πιο γρήγορα μπορούν, στην πλησιέστερη οργάνωση που στήνεται ενάντια στον ΕΝΦΙΑ, είτε στη γειτονιά τους, είτε στο δήμο τους, είτε και ευρύτερα.
Και για να μην κοροιδεύει ούτε η αξιωματική αντιπολίτευση με το τι επιδιώκει, να σταματήσει τα δάκρυα και την  ευχή " όταν θα γίνουμε κυβέρνηση θα τον αλλάξουμε". Δεν πιάνουν πλεόν αυτά και κανείς δεν πείθετε.
ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΚΑΘΑΡΕΣ ΚΟΥΒΕΝΤΕΣ!!
Κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ, τώρα θα βγείτε  και θα  καταγγείλετε αυτό το χαράτσι ως αντισυνταγματικό.
Θα βάλετε τους ευρωβουλευτές σας, τους συνταγματολόγους, να καταγγείλουν στα αρμόδια δκαστήρια της χώρας την αντισυνταγμματικότητα του Νόμου και θα ζητήσετε την ΑΜΕΣΗ απόσυρσή του.
Ταυτόχρονα θα ΚΑΛΕΣΕΤΕ τον κόσμο σε ΑΝΥΠΑΚΟΗ και ΣΤΑΣΗ  ΠΛΗΡΩΜΗΣ  του ΕΝΦΙΑ, την οποία μάλιστα θα εγγυηθείτε ότι θα τη στηρίξετε με κάθε μέσο και τρόπο!
Μόνο έτσι θα γίνετε πιστευτοί, όλα τα άλλα είναι αστειότητες!
Το ίδιο  οφείλει να κάνει και το ΚΚΕ και να σταματήσει επιτέλους τον κλεφτοπόλεμο. Να βγει στις γειτονιές από όπου έχει εξαφανιστεί. Να πάρει πρωτοβουλίες ΜΑΖΙ με τους κανονικούς ανθρώπους και να σταματήσει τον πόλεμο χαρακωμάτων. Ο κόσμος τα βαρέθηκε  όλα αυτά τα κόλπα.
Και οι ΑΝΕΛ επίσης. Έχετε δυνάμεις οργανωμένες ναι ή όχι; Άστε τους παλληκαρισμούς με δηλώσεις και τηλε-μαχίες. Μπροστά και εσείς στον κοινό αγώνα.
Ας γίνει αυτός ο φόρος η απαρχή ενωτικών ενεργειών στην πράξη, όχι μόνο στα λόγια ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΜΑΖΙ!
Η ανάρτηση στο ISKRA μας βρίσκει σύμφωνους. Προσοχή όμως να μη μείνετε και εσείς μόνο εκεί.
Ακολουθεί το σημαντικό σχόλιο του blog "ΣΕΙΣΑΧΘΕΙΑΣ- ΕΠΑΜ".
Σχόλιο «ΣΕΙΣΑΧΘΕΙΑΣ-ΕΠΑΜ»:
Το Ενιαίο Παλλαϊκό Μέτωπο (Ε.ΠΑ.Μ.) ήταν η πρώτη πολιτική δύναμη που ήδη από την 7η Αυγούστου με Ανακοίνωση - Ανοικτή Επιστολή κατήγγειλε το χαράτσι του ΕΝΦΙΑ ως ληστρικό, παράνομο και καταχρηστικό στη σύλληψή του, που αποβλέπει στη σταδιακή εκποίηση της ιδιωτικής περιουσίας των Ελλήνων πολιτών και κάλεσε  τους πολίτες να μην παρασυρθούν και πέσουν στη παγίδα. Ο μόνος δρόμος είναι να αρνηθούν να πληρώσουν αυτόν τον φόρο, αλλά και κάθε φόρο από εδώ και πέρα. Τονίσαμε τότε:
«Η πιο δίκαιη πράξη, η πιο έντιμη στάση, η πιο ταξική, αλλά και συνάμα πατριωτική ενέργεια, που οι συνθήκες των καιρών επιβάλλουν σε όλους, είναι η άρνηση πληρωμής του ΕΝΦΙΑ και όχι μόνον αυτού». και συνεχίζαμε:
«Το Ε.ΠΑ.Μ. καλεί κάθε συλλογικότητα, κάθε σωματείο καταναλωτών, κάθε ένωση πολιτών να προσφύγουν μαζικά κατά της νομιμότητας και της συνταγματικότητας του νόμου. Το Ε.ΠΑ.Μ. καλεί επίσης ανοιχτά όλες τις εξωκοινοβουλευτικές, αλλά και τις κοινοβουλευτικές δυνάμεις της αντιπολίτευσης, να αφουγκραστούν τις ανάγκες των καιρών και όλοι μαζί να εργαστούμε για την οργάνωση ενός παλλαϊκού μετώπου άρνησης πληρωμής και τελικής κατάργησης των ληστρικών φόρων».
Ήδη τα πρώτα μηνύματα μας δικαιώνουν και φαίνεται ότι ένα μεγάλο κίνημα άρνησης πληρωμής του παράνομου ΕΝΦΙΑ δημιουργείται. Επαναλαμβάνουμε λοιπόν την πρόσκλησή μας προς όλες τις πολιτικές δυνάμεις για ανάληψη συγκεκριμένων από κοινού πρωτοβουλιών προς αυτή την κατεύθυνση.
του «Παρατηρητή»                                                                      
Οι πολίτες δεν μπορούν να υποστούν κυρώσεις γιατί διαμαρτύρονται και δεν έχουν να πληρώσουν ένα παράνομο και αντισυνταγματικό «χαράτσι»
Η επιβολή του ΕΝΦΙΑ και η ανάρτηση των εξοργιστικών ποσών του απαράδεκτου αυτού φόρου στο διαδίκτυο ξεχείλισε το ποτήρι της εξοντωτικής φοροεπιδρομής και της λεηλασίας των εισοδημάτων των φτωχών και μεσαίων στρωμάτων της κοινωνίας μας.
Ξεχείλισε ακόμα το ποτήρι της οργής και της αγανάκτησης μέσα στον ελληνικό λαό, του οποίου... όλο και ευρύτερα τμήματα αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης.
Ο ΕΝΦΙΑ ασφαλώς έχει απολύτως ακραίες υπερβολές και εξόφθαλμα λάθη. Το πρόβλημα, όμως, του ΕΝΦΙΑ δεν είναι αυτά, τα οποία επιχειρεί να «διορθώσει» η κυβέρνηση. Υπερβολή είναι ο ίδιος ο ΕΝΦΙΑ αυτός καθ’ εαυτός, όπως είναι και ο ίδιος που είναι λάθος.
Γι΄ αυτό και η μόνη θετική πρόταση απέναντι στον ΕΝΦΙΑ είναι η πλήρης κατάργησή του.
Η πλήρης κατάργηση ενός φόρου που όχι μόνο είναι άδικος και εξοντωτικός αλλά πνίγει κυριολεκτικά και συνολικά την οικονομία και ενταφιάζει κάθε δυνατότητα να ξεφύγει από την πολυετή ύφεση.
Πέραν τούτων, ο ελληνικός λαός στη μεγάλη πλειοψηφία του ή αδυνατεί εντελώς να πληρώσει αυτόν τον δυσβάστακτο φόρο ή αν τον πληρώσει, θα υποχρεωθεί να περιπέσει σε ακόμα μεγαλύτερη φτώχεια, ακραία στέρηση και εξαθλίωση.
Ήδη τα ληξιπρόθεσμα χρέη προς το δημόσιο εκτινάσσονται με ρυθμό ένα δις. το μήνα. Ο ΕΝΦΙΑ θα εκτινάξει περαιτέρω αυτό το ποσό, που δείχνει την απόλυτη χρεοκοπία της κοινωνίας, η οποία είναι πολύ μεγαλύτερη από την ουσιαστική χρεοκοπία του δημοσίου.
Ένα μεγάλο κίνημα έχει αρχίσει να κάνει τα πρώτα δειλά βήματα του (βλέπε καταλήψεις στη Ζάκυνθο κλπ.) από πολίτες σε όλη την Ελλάδα που ξεσηκώνονται κατά του ΕΝΦΙΑ και δηλώνουν πως δεν έχουν να τον πληρώσουν.
Δεν μπορούν να πληρώσουν αυτό το μακάβριο φόρο που ισοδυναμεί με πραγματική δήμευση των μικρομεσαίων περιουσιών και ειδικότερα της πρώτης κατοικίας, οι άνεργοι και οικογένειες με ανέργους, οι χαμηλόμισθοι, οι χαμηλοσυνταξιούχοι, οι ανάπηροι και οι οικογένειες με ανάπηρους. Δεν μπορεί να πληρώσει αυτόν τον φόρο, που ξεπερνάει τα 3 δις ευρώ, η πλειοψηφία της χειμαζόμενης ελληνικής κοινωνίας, η οποία βλέπει τη θέση της να χειροτερεύει μέρα με τη μέρα και ζει με την αγωνία πρόσθετων μέτρων.
Αυτό το κίνημα διαμαρτυρίας κατά του ΕΝΦΙΑ και με σύνθημα «δεν έχω – δεν πληρώνω», που βρίσκεται στα σπάργανα, μπορεί να εξαπλωθεί το αμέσως επόμενο διάστημα και να γιγαντωθεί σε κάθε δήμο και σε κάθε γειτονιά σε όλη την Ελλάδα και να διαμορφώσει νέα πολιτικά δεδομένα.
Νέα πολιτικά δεδομένα που θα αναγκάσουν τρόικα και κυβέρνηση να αποσύρουν το εφιαλτικό «χαράτσι». Νέα πολιτικά δεδομένα που θα δώσουν ξανά αυτοπεποίθηση στο λαό και ελπίδα για ένα διαφορετικό μέλλον.
Η απάντηση στην εισπρακτική επέλαση της τρόικας και κυβέρνησης δεν μπορεί να είναι απλώς η ατομική οργή που εκφυλίζεται στην «αγανάκτηση» του καναπέ και τη μοιρολατρία, ούτε ο φόβος που παραλύει την δράση.
Δεν είναι παράνομοι οι πολίτες που διαμαρτύρονται και δεν πληρώνουν γιατί δεν έχουν και θέλουν να επιβιώσουν οι ίδιοι και τα παιδιά τους.
Παράνομη είναι μια κυβέρνηση που έχει υπονομεύσει τη δημοκρατία και επιβάλλει παράνομους και αντισυνταγματικούς φόρους εξουθένωσης και δυστυχίας.

EΝΦΙΑ το μεγάλο κόλπο! - Τον βάφτισαν φόρο μόνο που στην ουσία δεν είναι φόρος Είναι ένα «οινεί στεγαστικό δάνειο!!

Πληρώνουν οι πάντες. Είτε έχουν πληρη κυριότητα έιτε επικαρπία είτε ψιλή κυριότητα. 
Ολοι είναι οφειλέτες για ένα δάνειο που ποτέ δεν έλαβαν. Και θα το πληρώνουν μέχρι να χάσουν ή να αναγκαστούν να σκοτώσουν τα ακίνητα τους.
Θέλεις δεν θέλεις ένα 400αρακι το μήνα στην Εφορία θα το έχεις. Δεν το χεις? Πάει το τσαρδί. Κατάσχεση. 
Βλέπεις εδω δεν λειτουργεί νόμος Κατσέλη να σε προστατέψει. Αν στο κατάσχει το Δημόσιο τέλος. 
Και αν τύχει να είσαι ήδη στο Νόμο Κατσέλη δεν προστατεύεσαι.
Ή θα στο βγάλει στο σφυρί και αμέσως από το εκπλειστηρίασμα πληρώνονται οι Τράπεζες, ή περιμένεις μέχρι να δικάσεις και οι προσαυξήσεις μαζί με τους επόμενους φόρους θα φτάσουν στο Θεό.
Θα κάνεις ρύθμιση?? Σε 100 δόσεις θα σου πουνε. 
Μόνο που μόλις τελειωσουν οι 100 δόσεις του έτους 2014 θα πρέπει να πληρώσεις και φόρους άλλων 9 ετών!! Με αυτούς τι θα κάνεις? 
Απλά παίρνεις τα βουνα και μένεις σε σπηλια γιατί σπίτι γιοκ!!
Και σου βεβαίωσαν τον φόρο Ιούλιο και μάλιστα  Γιατί άραγε;;; 
Για να πας τις διακοπές σου να πείς ασε απο Σεπτέμβριο και βλέπουμε… 
Μονο που τον Σεπτέμβριο θα έχει περάσει η προθεσμία των 30 ημερών για ενδικοφανή προσφυγή. 
Αλλά και να τη μυριστείς τη φάκα, που θα βρείς δικηγόρο Αυγουστιάτικα να τρέχει???
Καλές και ξέγνοιαστες διακοπές!!!
 Σ.Κ
πηγή: aixmi 

ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΟΝ ΕΝΦΙΑ - Εμπρακτη αντίσταση με πρωτοβουλία των κομμάτων της Αριστεράς! Κανένας δεν πληρώνει ΕΝΦΙΑ!

Από ΒΑΘΥ ΚΟΚΚΙΝΟ , Σάββατο, 23 Αυγούστου 2014 | 7:43 μ.μ.
Του Γιώργου Αλεξάτου

Ακούγεται όλο και περισσότερο από όλο και περισσότερο κόσμο και ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν, για το σύνολο των δυνάμεων της Αριστεράς και όλων όσοι τοποθετούνται κατά των καταστροφικών μνημονιακών πολιτικών:
Εμπρός να αποδείξουμε ότι όντως θεωρούμε αντισυνταγματικά, άρα παράνομα, τα μέτρα που παίρνουν, σκίζοντας δημοσίως τα χαρτιά του ΕΝΦΙΑ!
Ναι, αλλά ποιος θα το κάνει αυτό; Ο κόσμος διστάζει, φοβάται.
Πώς να μη διστάζει και να μη φοβάται ο κόσμος, όταν τον καλούσαμε να μην πληρώσει και τα άλλα χαράτσια και έσπευδαν να τα πληρώσουν αυτοί που έκαναν το κάλεσμα! Κατά συνέπεια, αυτοί υποχρεούνται να βγουν μπροστά.
Οι βουλευτές και ευρωβουλευτές της Αριστεράς μαζί με τα μέλη των κεντρικών οργάνων του ΣΥΡΙΖΑ, του ΚΚΕ, της ΑΝΤΑΡΣΥΑ κ.λπ., τους αριστερούς εκλεγμένους περιφερειάρχες, δημάρχους, περιφερειακούς και δημοτικούς συμβούλους, και τα μέλη Δ.Σ. συνδικαλιστικών οργανώσεων από ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ μέχρι και πρωτοβάθμια σωματεία, αποτελούν ένα σύνολο μερικών χιλιάδων.
Αυτοί να μπουν μπροστά, ανακοινώνοντας δημοσίως ότι αρνούνται να πληρώσουν τον ΕΝΦΙΑ. Και να προχωρήσουν σε δημόσια εκδήλωση καταστροφής των χαρτιών. Δίνοντας το παράδειγμα στα μέλη των κομμάτων και οργανώσεών τους -σε κάμποσες δεκάδες χιλιάδες κομματικά μέλη, χωρίς τις εκατοντάδες χιλιάδες των μελών των συνδικάτων- καθώς η άρνηση πληρωμής θα είναι πλέον ζήτημα προσωπικής αξιοπρέπειας για καθέναν και καθεμιά, και έμπρακτης πολιτικής τοποθέτησης.
Να μετρηθούν και πόσοι όταν μιλάνε για αντίσταση το εννοούν. Να ξέρουμε και με τι δυναμικό έχουμε να κάνουμε. Και να δούμε και τι δυναμική θα βγάλει αυτό το πράγμα και αν πράγματι ο κόσμος έχει ή όχι διάθεση ανατροπής.
Λοιπόν; Ο λόγος στα κόμματα και τις οργανώσεις της Αριστεράς...

Ανακοίνωση Δικηγορικού Συλλόγου Αιγίου αναφορικά με τον ΕΝΦΙΑ

Ανακοίνωση-διαμαρτυρία του Δικηγορικού Συλλόγου Αιγίου για τον φόρο ακίνητης περιουσίας ΕΝΦΙΑ και ενημέρωση για τους πολίτες που αντιμετωπίζουν πρόβλημα.

Κοινοποιούμενη:
Γραφείο Πρωθυπουργού
κ. Υπουργό Οικονομικών
Ένωση Διοικητικών Δικαστών
κ. Πρόεδρο Ολομέλειας Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος
κ. Προέδρους Δικηγορικών Συλλόγων της Χώρας
Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
Δυστυχώς με την έκδοση εκκαθαριστικών ΕΝΦΙΑ διαπιστώθηκε, για μία ακόμα φορά, ότι καλούνται οι συμπολίτες μας να πληρώσουν φόρους οι οποίοι αντίκειται στα άρθρα 4 παρ.5 του Συντάγματος περί φορολογικής ισότητας και φορολογικής δικαιοσύνης, στο άρθρο 17 του Συντάγματος για το δικαίωμα της ιδιοκτησίας αλλά και στο άρθρο 25 του Συντάγματος το οποίο κάνει λόγο για αρχή της αναλογικότητας αναγκαιότητας καταλληλότητας στους περιορισμούς των ατομικών δικαιωμάτων. Φθάσαμε στο απίστευτο σημείο συμπολίτες μας και αναφέρουμε ενδεικτικά από τις περιοχές Διγελιωτίκων και Τεμένης Αιγίου να καλούνται να πληρώσουν ΕΝΦΙΑ το οποίο σχεδόν ξεπερνάει και την πραγματική αξία του ακινήτου!!!
Η επιβολή φόρου ακίνητης περιουσίας ΕΝΦΙΑ παράλληλα με υφιστάμενους άλλους φόρους θίγει τον πυρήνα του δικαιώματος της ιδιοκτησίας. Έτσι έχει κρίνει και το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Συνταγματικό Δικαστήριο με την απόφασή του στις 22/06/1995. ¨Ότι η επιβολή φόρου ακίνητης περιουσίας παραλλήλως προς άλλους υφισταμένους φόρους δεν πρέπει να θίγει το πυρήνα του δικαιώματος της ιδιοκτησίας καθώς και ότι ο φόρος πρέπει να μπορεί να καταβάλλεται ετησίως από τα εισοδήματα τα οποία προέρχονται κατά συνήθη χρήση από την περιουσία αυτή¨
Είναι προφανές λοιπόν, ότι αυτοί που μας πιέζουν για επιβολή πρόσθετων και αντισυνταγματικών φόρων στο εσωτερικό τους δίκαιο έχουν κρίνει αυτούς τους φόρους αντισυνταγματικούς.
Συνιστούμε στους κατοίκους της Αιγιαλείας να προβούν σε όλα τα ένδικα μέσα κατά του αντισυνταγματικου και παράλογου ΕΝΦΙΑ.
Η διαδικασία που προβλέπεται για την προσβολή των εκκαθαριστικών είναι η ακόλουθη:
1. Ενδικοφανή Προσφυγή κατά του εκκαθαριστικού και της οικείας Δ.Ο.Υ. σε προθεσμία 30 ημερών από την ανάρτηση του εκκαθαριστικού στο TAXIS.
2. Σε περίπτωση αρνητικής απάντησης, επί της ανωτέρω ενδικοφανους προσφυγής ή -απράκτου παρέλευσης της προθεσμίας 60 ημερών εντός των οποίων δεν δόθηκε καμία απάντηση-προσφυγή στο κατά τόπο αρμόδιο Διοικητικό Δικαστήριο.
Η προθεσμία των 30 ημερών για την άσκηση της ενδικοφανούς προσφυγής αναστέλλεται κατά την περίοδο από την 1 έως 30 Αυγούστου, σύμφωνα με την σχετική εγκύκλιο.
Ως εκ τούτου, εντός του Σεπτεμβρίου μπορούν να κατατεθούν οι σχετικές ενδικοφανείς προσφυγές.
Καλούμε τους Διοικητικούς Δικαστές που θα εξετάσουν όλες αυτές τις προσφυγές να εκδώσουν αποφάσεις επ’ ονόματι του Ελληνικού Λαού, που έχει έλθει σε απόγνωση.
Όλοι γνωρίζουμε ότι το περί δικαίου αίσθημα είναι καταλυτικό στοιχείο στην έκδοση αποφάσεων. Το αίσθημα όλων μας είναι ότι η συγκεκριμένη επιβολή φόρου προσκρούει σφόρδα στις διατάξεις του Συντάγματος.
Είναι προκλητικό Συνταγματικά Δικαστήρια από Χώρες της Τρόικας να κρίνουν ότι είναι Αντισυνταγματική τέτοιου είδους επιβολή φόρων και να επιβάλλονται τέτοιοι φόροι σε εμάς. Οι δικαιολογίες εκπροσώπων του Υπουργείου Οικονομικών περί δήθεν λαθών αποτελούν τεκμήριο ομολογίας της παράνομης επιβολής του ΕΝΦΙΑ.
Τα ανωτέρω στοιχεία θεωρούμε ότι πρέπει να τα λάβουν σοβαρά υπόψη όλοι οι Διοικητικοί Δικαστές που θα χειριστούν τις συγκεκριμένες προσφυγές.
Αίγιο, 08/08/2014
Ο Πρόεδρος
Γεώργιος Ι. Μπέσκος Ο Γραμματέας
Άγγελος Μουρίκης


Προσφυγή κατά ΕΝΦΙΑ - ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΑΙΤΗΣΗ ΑΚΥΡΩΣΗΣ


Του Ν.Π.Δ.Δ. που εδρεύει στην Κόρινθο με την επωνυμία «ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ» , νόμιμα εκπροσωπούμενου.
ΚΑΤΑ
1. - Του Ελληνικού Δημοσίου, νόμιμα εκπροσωπούμενου.
2- Του κ. Υπουργού των Οικονομικών που κατοικοεδρεύει στην Αθήνα.
3. - Του κ. Υπουργού Δικαιοσύνης που κατοικοεδρεύει στην Αθήνα.
4. - Του άρθρου 4 N. 4223/31-12-2013 (Φ.Ε.Κ. Α - Α 287/31-12-2013).
5. - Του άρθρου 5 N. 4223/31-12-2013 (Φ.Ε.Κ. Α - Α 287/31-12-2013).
6. - Του άρθρου 7 N. 4223/31-12-2013 (Φ.Ε.Κ. Α - Α 287/31-12-2013).
7. - Του άρθρου 22 παρ. 6 N. 4223/31 -12-2013 (Φ.Ε.Κ. Α - Α 287/31-12-2013).
8. - Του άρθρου 38 N. 4223/31-12-2013 (Φ.Ε.Κ. Α - Α 287/31-12-2013) και
9. -Του άρθρου 39Ν. 4223/31-12-2013 (Φ.Ε.Κ. Α-Α 287/31-12-2013).
Α’ Αρθρο 4 και 5 N. 4223/31-12-2013
Σύμφωνα προς το άρθρο 1 παρ. 3, «ο ΕΝ.Φ.Ι.Α ισούται με το άθροισμα του κύριου φόρου επί του κάθε ακινήτου και του συμπληρωματικού φόρου επί της συνολικής αξίας των δικαιωμάτων επί των ακινήτων του υποκειμένου στον φόρο».
Ο κύριος φόρος, σύμφωνα προς το άρθρο 4 υπολογίζεται αυτοτελώς για κάθε κτίσμα ή γήπεδο (εντός ή εκτός σχεδίου πόλεως ή οικισμού) του φορολογούμενου.
Ο υπολογισμός του φόρου επί των κτισμάτων γίνεται βάσει της γεωγραφικής θέσης, της επιφάνειας, της χρήσης, της παλαιότητας, του ορόφου και του αριθμού προσόψεων του κτίσματος, ενώ για τα γήπεδα λαμβάνεται υπόψη η γεωγραφική θέση, ο συντελεστής δόμησης, η επιφάνεια, η πρόσοψη, η χρήση, η άρδευση. Ο συμπληρωματικός φόρος, σύμφωνα προς το άρθρο 5, υπολογίζεται επί της συνολικής αξίας των ακινήτων του φορολογούμενου, η αξία των οποίων υπολογίζεται δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 32 του ν. 3842/2020. Για τα φυσικά πρόσωπα προβλέπεται κλίμακα προοδευτικών συντελεστών με αφορολόγητη αξία 300.000 ευρώ, ενώ δεν υπάγεται σε συμπληρωματικό φόρο η αξία των γηπέδων. Τα νομικά πρόσωπα φορολογούνται με αναλογικό συντελεστή (596ο ή 2,5%ο), γωρκ αφορολόγητη α£ία.
Ο τρόπος υπολογισμού του κύριου φόρου, με συντελεστή φόρου εκπεφρασμένο σε ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο κτίσματος ή γηπέδου, αντί με αναλογικό συντελεστή (ή κλίμακα συντελεστών) επί της αξίας του ακινήτου.
Περαιτέρω, με την επάλληλη (διπλή) επιβολή δύο φόρων επί του ίδιου αντικειμένου, αλλά με διαφορετική βάση υπολογισμού, η άνω διπλή φορολόγηση παραβιάζει την αρχή της καθολικότητας και ισότητας του φόρου, διότι το Σύνταγμα απαγορεύει τη διπλή ταυτόχρονη φορολόγηση του αυτού φορολογικού αντικειμένου , και η αντίθετη φορολογική ρύθμιση παραβιάζει το άρθρο 4 παρ. 5 του Συντάγματος (Φορολογική ισότητα και φορολογική δικαιοσύνη), το άρθρο 17 του Συντάγματος (Το δικαίωμα της ιδιοκτησίας) , το άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος (Τις γενικές αρχές της ισότητας) και το άρθρο 25 του Συντάγματος (Αρχή της αναλογικότητας).
Άλλωστε η απόφαση 1972/ 2012 Ολ. ΣτΕ επί της συναφούς ρυθμίσεως του άρθρου 53 N. 4021/2011 που ελήφθη με μικρή πλειοψηφία έκρινε ότι ένας τέτοιος φόρος είναι Συνταγματικός ανεκτός μόνον επειδή ήτο έκτακτος, αντιθέτως ο ένδικος φόρος είναι τακτικός, μόνιμος και διπλός ταυτοχρόνως και προσβάλλει την Αρχής της φορολογικής ισότητας και Δικαιοσύνης, το δικαίωμα ιδιοκτησίας οδηγώντας σε υπερφορολόγηση που οδηγεί σε δήμευση των ακινήτων,
Η ένδικος ρύθμιση δεν λαμβάνει υπ* όψιν το σύνολο της ακίνητης περιουσίας σε συνδυασμό με το εισόδημα , δεν προβλέπει αφορολόγητο για την πρώτη κατοικία, δημιουργεί οικονομικές ανισότητες με αποτέλεσμα υπερφορολόγηση των ακινήτων με διαδοχικούς και επικαλυπτόμενους φόρους που οδηγεί ουσιαστικά σε εκποίηση - δήμευση των ακινήτων όσων δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις ένδικες φορολογικές τους υποχρεώσεις και πλήττει κυρίως τις φτωχότερες τάξεις με τελικό αποτέλεσμα να χαθεί ~ να εκποιηθεί η μικρή ιδιοκτησία.
Αρθρο 7 N. 4223/2013
Με το άρθρο 7 εισάγεται εισοδηματικό κριτήριο επί φόρου επιβαλλόμενου επί της περιουσίας. Το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Συνταγματικό Δικαστήριο έκρινε, με την απόφασή του της 22.6.1995 (BVerfGE, 93, 121), μεταξύ άλλων, ότι η επιβολή φόρου
ακίνητης περιουσίας, παραλλήλως προς άλλους υφισταμένους φόρους, δεν πρέπει να θίγει τον πυρήνα του δικαιώματος της ιδιοκτησίας, καθώς και ότι ο φόρος πρέπει να μπορεί να καταβάλλεται ετησίως από τα εισοδήματα τα οποία προέρχονται κατά συνήθη χρήση από την περιουσία αυτή.
Περαιτέρω, με αφετηρία την παραδοχή ότι το εισόδημα το οποίο προκύπτει από την περιοδική εκμετάλλευση της περιουσίας πρέπει μεν να συμβάλλει στην κάλυψη των δημοσίων βαρών, συγχρόνως, όμως, ένα τμήμα του πρέπει να παραμένει εις χείρας του φορολογούμενου, έθεσε το σχετικό όριο στο ήμισυ του άνω εισοδήματος από την ακίνητη περιουσία, υπό την έννοια ότι η συνολική φορολογική επιβάρυνση της ακίνητης περιουσίας δεν μπορεί να υπερβαίνει, κατά προσέγγιση, το ήμισυ του εισοδήματος που παράγεται από αυτή (Halbtdlungsgnmdsatz, αρχή της «διαιρέσεως εις το ήμισυ»).
Συναφώς, το Γαλλικό Συνταγματικό Συμβούλιο (Conseil Constitutionnel) έκρινε, με την 98-405 DC απόφασή του της 29.12.1998 επί του φόρου αλληλεγγύης επί της (κινητής και ακίνητης) περιουσίας (Impôt de Solidarité sur la Fortune), ότι ο άνω φόρος κατοχής της περιουσίας πρέπει να μπορεί να καταβάλλεται διά των εισοδημάτων που παράγει αυτή και, συνεπώς, για να είναι η φορολόγηση της περιουσίας συνταγματικώς ανεκτή, πρέπει η κατοχή της να συνδέεται και με παραγωγή εισοδήματος (βλ., σχετ., Ευ. Μπακάλη, Φορολογικοί Περιορισμοί της Ιδιοκτησίας, Αθήνα, 2008).
Περαιτέρω, για την αναγνώριση της «έκπτωσης» από τον ΕΝ.Φ.Ι.Α. τίθεται ως πρόσθετη προϋπόθεση «ο φορολογούμενος, ή ο/η σύζυγος και τα εξαρτώμενα τέκνα της οικογένειας του να μην έχουν ή να μην ευθύνονται με ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο και τα Ασφαλιστικά Ταμεία».
Η άνω πρόσθετη προϋπόθεση παρίσταται αντίθετη με τον σκοπό της ρύθμισης, ο οποίος, είναι η μείωση ή απαλλαγή από τον φόρο προσώπων που βρίσκονται σε «οικονομική αδυναμία πληρωμής» του, δεδομένου ότι η ύπαρξη ληξιπρόθεσμων οφειλών συνιστά τεκμήριο έλλειψης χρηματικών πόρων από πλευράς του οφειλέτη, και όχι ένδειξη οικονομικής του δυνατότητας για την καταβολή του ΕΝ.Φ.Ι.Α., λαμβανομένων υπόψη και των διοικητικών και ποινικών κυρώσεων που αντιμετωπίζουν τα πρόσωπα που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο, καθώς και των προβλεπόμενών από τον Κ.Ε.Δ.Ε. μέτρων διοικητικής εκτέλεσης σε βάρος της περιουσίας τους.
Εξ άλλου, η σύνδεση τυχόν απαλλαγών ή μειώσεων από τον φόρο με κριτήρια μη συνδεόμενα με το είδος και την αξία του αντικειμένου του φόρου (ακίνητη περιουσία) ή με την προσωπική φοροδοτική ικανότητα του υποκειμένου στον φόρο, δηλαδή με το ατομικό ή οικογενειακό του εισόδημα, ή με τη συνολική αξία της περιουσίας του, δεν βρίσκεται σε αρμονία ούτε με το άρθρο 4 παρ. 5 του Συντάγματος.
Βάσει των ανωτέρω παραβιάσθη κατάφορα το άρθρο 4 παρ. 1,2 και 5 του Συντάγματος που επιβάλλει ισότιμη και αδιάκριτη συμμετοχή των πολιτών στα δημόσια βάρη με την νομοθέτηση αυθαιρέτων διακρίσεων στην συμμετοχή αυτή ανάλογα με το είδος της ακίνητης περιουσίας τους ως αστικής ή εκτός σχεδίου , υπέρ της μιας κατηγορίας φορολογουμένων και σε βάρος μιας άλλης, μέσω της διπλής φορολόγησης της δεύτερης δηλαδή των κατόχων αστικής ακίνητης περιουσίας και δη τόσον επί των εχόντων έσοδα (από ιδιόχρηση ή εκμίσθωση), όσον και επί εκείνων των ακινήτων που δεν έχουν έσοδα (ημιτελή ή κενά και αχρησιμοποίητα ή εγκαταλελειμμένα λόγω δομικής βλάβης).
Το Σύνταγμα (άρθρο 4 παρ. 5) ρητά προβλέπει την αναλογική φορολογική επιβάρυνση των πολιτών (ανάλογα με τις δυνάμεις τους) που είναι το συνολικό εισόδημα του κάθε πολίτη, αντίθετα το νομοσχέδιο επιβάλλει πολλαπλά φορολογικά βάρη υπολογισμένα με εκθετική μαθηματική επιβάρυνση ( δήθεν προοδευτική) με βάση την απλή κατοχή απρόσωπης ακίνητης περιουσίας, με απόλυτη αντικειμενική αδυναμία εκποίησής της που προκαλείται από την ίδια την ληστρική φορολογική επιβάρυνσή της.
Παραβιάζεται δε ταυτοχρόνως και το άρθρο 17 παρ. 1 του Συντάγματος μέσω της κατάλυσης του πυρήνα του ιδιοκτησιακού δικαιώματος των πολιτών αφού εξομοιώνεται η ακίνητη περιουσία που δεν ιδιοχρησιμοποιείται ή δεν είναι εκμισθωμένη και συνεπώς δεν αποφέρει εισόδημα με εκείνη που αποφέρει εισόδημα με την ιδιοχρησιμοποιήσή της ή την εκμίσθωσή της.
Αρθρο 22 παο. 6 N 4223/31-12-2013
Με το άνω άρθρο τροποποιήθηκε η περίπτωση Β’ του άρθρου 22 του Κ.Φ.Ε. και ορίζεται ότι «οι δαπάνες εκπίπτουν εφόσον αντιστοιχούν σε πραγματική συναλλαγή και η αξία της συναλλαγής δεν κρίνεται κατώτερη ή ανώτερη της αγοραίας».
Με την ρύθμιση αυτή ο Νομοθέτης επιβάλλει στα πρόσωπα που αναπτύσσουν στην Ελλάδα επιχειρηματική δραστηριότητα συγκεκριμένο τρόπο διαμόρφωσης του τιμήματος στις μεταξύ τους συναλλαγές από τον οποίο δεν μπορούν να αποστούν ούτε προς τα άνω ούτε προς τα κάτω, με αποτέλεσμα η ρύθμιση αυτή να θίγει την Συνταγματικός κατοχυρωμένη αρχή της ελευθερίας των συμβάσεων η οποία είναι απόρροια του δικαιώματος συμμετοχής στην οικονομική ζωή της χώρας (άρθρο 5 παρ. 3 του Συντάγματος ) και , τις αρχές της ελεύθερης κυκλοφορίας των εμπορευμάτων (άρθρο 28 ΣυνθΛΕΕ) και της ελεύθερης παροχής υπηρεσιών (άρθρο 56 ΣυνθΛΕΕ).
ΆΡΟΡΟ 38 N. 4223/2013
Με την παράγραφο 3 του άρθρου ορίζεται, μεταξύ άλλων, ότι τα πρόσωπα που διετέλεσαν Διευθύνοντες Σύμβουλοι, Πρόεδροι και μέλη του Δ.Σ. των θυγατρικών της ΕΟΜΜΕΧ ΑΕ, οι οποίες αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 4038/2012, από τις 1.1.2010 μέχρι και τη λύση των εταιρειών αυτών και τον διορισμό των εκκαθαριστών «δεν διώκονται ποινικά για αδικήματα, των οποίων η αντικειμενική υπόσταση συνίσταται στη μη καταβολή από τις ανωτέρω εταιρίες των ασφαλιστικών εισφορών υπέρ του ΙΚΑ και όλων εν γένει των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης ανεξαρτήτως του χρόνου που αυτές κατέστησαν απαιτητές, καθώς και στη μη καταβολή των πάσης φύσεως χρεών, φόρων, τελών, εισφορών, δασμών, προσαυξήσεων και προστίμων προς το Δημόσιο ή Ν.Π.Δ.Δ. ανεξαρτήτως του χρόνου βεβαίωσης αυτών», το δε «αξιόποινο των ανωτέρω αδικημάτων των εν λόγω προσώπων εξαλείφεται και παύει η ποινική δίωξη».
Η ρύθμιση αυτή συνιστά αμνηστία η οποία παρέρχεται μόνον υπό τους όρους των παραγράφων 3 και 4 του άρθρου 47 του Συντάγματος και συνεπώς η σχετική ρύθμιση είναι αντισυνταγματική αλλά ταυτοχρόνως παραβιάζει και το άρθρο 5 του Συντάγματος με την άνιση αυτή μεταχείριση προσώπων και κοινωνικών ομάδων και τάξεων (τραπεζίτες, πολίτες, διοικητές ΔΕΚΟ κ.λ.π.).
Αρθρο 39 του N. 4223/2013
Με την ρύθμιση του άνω άρθρου αντικαθίσταται το άρθρο 5 του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 4174/2013, εφεξής «ΚΦΔ») και ορίζεται ότι η κοινοποίηση πράξεων «που εκδίδει η Φορολογική Διοίκηση προς φορολογούμενο ή άλλο πρόσωπο, γίνεται εγγράφως ή ηλεκτρονικώς», προβλέπεται δε ότι η κοινοποίηση της πράξης «συντελείται εφόσον:
(α) κοινοποιηθεί ηλεκτρονικά, σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις του ν.3979/2011 ή στο λογαριασμό του εν λόγω προσώπου ή του νομίμου αντιπροσώπου του ή του φορολογικού εκπροσώπου του στο πληροφοριακό σύστημα της Φορολογικής Διοίκησης, την οποία ακολουθεί ηλεκτρονική ειδοποίηση στη δηλωθείσα διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του, ή (β) αποσταλεί με συστημένη επιστολή στην τελευταία δηλωθείσα ταχυδρομική διεύθυνση κατοικίας ή επαγγελματικής εγκατάστασης του εν λόγω προσώπου, ή (γ) επιδοθεί στο εν λόγω πρόσωπο, κατά τις διατάξεις του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας, μόνο εφόσον δεν είναι δυνατή η επίδοση με άλλον τρόπο, Η κοινοποίηση σύμφωνα με τον Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας, κατά το προηγούμενο εδάφιο, θεωρείται νόμιμη, εφόσον γίνει στην τελευταία δηλωθείσα στη Φορολογική Διοίκηση διεύθυνση κατοικίας ή επαγγελματικής εγκατάστασης του εν λόγω προσώπου».
Ειδικώς, αν η πράξη αφορά νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, η κοινοποίηση μπορεί να συντελείται και με παράδοση της πράξης «στην έδρα ή εγκατάσταση του νομικού προσώπου ή της νομικής οντότητας στην Ελλάδα, με υπογεγραμμένη απόδειξη παραλαβής από υπάλληλο του νομικού προσώπου ή της νομικής οντότητας». Επίσης, προβλέπεται ότι «η νομιμότητα της κοινοποίησης δεν θίγεται στην περίπτωση παραίτησης των προσώπων του προηγούμενου εδαφίου, εφόσον κατά το χρόνο της κοινοποίησης, δεν είχε γνωστοποιηθεί στη φορολογική διοίκηση ο διορισμός νέου νομίμου ή φορολογικού εκπροσώπου».
Περαιτέρω, ορίζεται ότι «πράξη που αποστέλλεται με συστημένη επιστολή θεωρείται ότι έχει νομίμως κοινοποιηθεί μετά την παρέλευση δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών από την ημέρα αποστολής, εάν η ταχυδρομική διεύθυνση του παραλήπτη κατά τα ανωτέρω βρίσκεται στην Ελλάδα. Σε περίπτωση που η
ταχυδρομική διεύθυνση είναι εκτός Ελλάδας, η πράξη θεωρείται ότι έχει κοινοποιηθεί νομίμως μετά την παρέλευση τριάντα εργάσιμων (30) ημερών από την ημέρα ^αποστολής της συστημένης επιστολής . ... Στις περιπτώσεις της ηλεκτρονικής κοινοποίησης στο λογαριασμό φυσικού, νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας ... , η πράξη θεωρείται ότι έχει νομίμως κοινοποιηθεί μετά την παρέλευση δέκα ημερών από την ανάρτησή της στο λογαριασμό του προσώπου το οποίο αφορά η επίδοση και την ηλεκτρονική ειδοποίηση του στην δηλωθείσα διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του, εφόσον δεν προκύπτει προγενέστερος χρόνος παραλαβής της».
Η ηλεκτρονικής κοινοποίηση επί του συναφούς ζητήματος της δυνατότητας κοινοποίησης με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο εκκαθαριστικών σημειωμάτων φόρου εισοδήματος με τις επ’αυτών ατομικές ειδοποιήσεις χρέους, έχει γίνει δεκτό με την 443/2012 γνωμοδότηση του ΝΣΚ λόγω της αδυναμίας «έγχαρτης» απόδειξης της γενόμενης ηλεκτρονικής κοινοποίησης ενώπιον του Δικαστηρίου (δεδομένου ότι τα επιτρεπτά αποδεικτικά έγγραφα του δικαστικού φακέλου είναι «έγχαρτα» και, μάλιστα, τα αποδεικτικά επίδοσης των εγγράφων καταρτίζονται από συγκεκριμένα όργανα και κατά συγκεκριμένο τύπο που ορίζεται ρητώς στις διατάξεις των άρθρων 47 επ. του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας), ενέργειες για τις οποίες προβλέπεται στον νόμο προθεσμία αρχόμενη από της επίδοσης, όπως η άσκηση ενδίκου βοηθήματος, καθίστανται, κατ’ αποτέλεσμα, απρόθεσμες .
Επομένως η δια συστημένης επιστολής αποσταλείσα από τη Φορολογική Διοίκηση προς φορολογούμενο ή άλλο πρόσωπο, πράξη «θεωρείται ότι έχει νομίμως κοινοποιηθεί» μετά την παρέλευση 15 ή 30 ημερών από την ημέρα αποστολής της, αναλόγως της κατοικίας του παραλήπτη, και στις περιπτώσεις της ηλεκτρονικής κοινοποίησης, μετά την παρέλευση 10 ημερών «από την ανάρτησή της στο λογαριασμό του προσώπου το οποίο αφορά η επίδοση στο πληροφοριακό σύστημα της Φορολογικής Διοίκησης και την ηλεκτρονική ειδοποίηση του στην δηλωθείσα διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του, εφόσον δεν προκύπτει προγενέστερος χρόνος παραλαβής της», είναι μη νόμιμη.
Το δικαίωμα του πολίτη για παροχή έννομης προστασίας από τα Δικαστήρια αποτελεί θεμελιώδες συνταγματικό δικαίωμα (άρθρο 20 παρ.1 του Συντάγματος), το οποίο κατοχυρώνεται και από την κυρωθείσα με το ν.δ. 53/1974 Ευρωπαϊκή Σύμβαση της Ρώμης του 1950 για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (Ε.Σ.Δ.Α. άρθρα 6 και 13) υπό τη διατύπωση της «δίκαιης δίκης», αποτελεί δε θεμελιώδη αρχή του κράτους δικαίου.
Περαιτέρω, συμφώνως προς την αρχή της αναλογικότητας, που απορρέει από την έννοια και τους θεσμούς του κράτους δικαίου και καθιερώνεται ρητώς από το Σύνταγμα (άρθρο 25 παρ. 1), επιτρεπτώς επιβάλλονται από τον κοινό νομοθέτη περιορισμοί στην άσκηση των ατομικών δικαιωμάτων μόνον εφόσον είναι αναγκαίοι και συνάπτονται προς τον υπό του νόμου επιδιωκόμενο σκοπό. Τέλος, κατά την αρχή της αποτελεσματικής δικαστικής προστασίας, η οποία συνιστά και γενική αρχή του δικαίου της Ένωσης, (βλ. και αποφάσεις του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης της 13.3.2007, [C-432/05, Unibet], της 6.5.2010, [C-145/08 - C-149/08,
συνεκδικασΟείσες υποθέσεις] και της 15.4.2008, [C-268/06, Impact],βλ. και ΣτΕ Ολομ. 3741/2011), σε κάθε κράτος μέλος εναπόκειται να καθορίσει τα αρμόδια δικαστήρια και να ρυθμίσει τις δικονομικές λεπτομέρειες που αποσκοπούν στη διασφάλιση των δικαιωμάτων τα οποία οι πολίτες αντλούν από το δίκαιο της Ένωσης, οι δικονομικές δε αυτές λεπτομέρειες δεν επιτρέπεται να καθιστούν πρακτικώς -αδύνατη ή εξαιρετικώς δυσχερή την άσκηση των δικαιωμάτων που απορρέουν από την έννομη τάξη της Ένωσης.
Υπ’ αυτό, επομένως, το πρίσμα, το προτεινόμενο τεκμήριο νόμιμης κοινοποίησης οδηγεί σε συνέπειες τέτοιας έντασης - ουσιαστικώς στον νομοθετικό αποκλεισμό της δικαστικής προστασίας - οι οποίες παραβιάζουν τις ανωτέρω αρχές.
Ανεξαρτήτως των ανωτέρω, κατά το άρθρο 66 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας, η προθεσμία για την άσκηση προσφυγής κατά πράξεων της Φορολογικής Διοίκησης αρχίζει, σε περίπτωση ρητής πράξης, «(α) για εκείνους τους οποίους αφορά: ι. από την κατά νόμο επίδοσή της σε αυτούς, ή ϋ. σε κάθε άλλη περίπτωση, από τότε που αυτοί έλαβαν αποδεδειγμένος πλήρη γνώση του περιεχομένου της, και (β) για τους τρίτους: ί. από τη δημοσίευσή της, αν δεν προβλέπεται από το νόμο άλλος ειδικότερος τρόπος γνωστοποίησής της, ή η. σε κάθε άλλη περίπτωση, από τότε που αυτοί έλαβαν αποδεδειγμένος πλήρη γνώση του περιεχομένου της». Συνεπώς, σε περίπτωση κοινοποίησης πράξης με διαδικασία διαφορετική από την προβλεπόμενη στον Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας διαδικασία επίδοσης, η προθεσμία για την άσκηση προσφυγής θα αρχίζει από τότε που ο διοικούμένος έλαβε πλήρη γνώση της.
Ειδικώς, ως προς τη ρύθμιση, σύμφωνα προς την οποία, «η νομιμότητα της κοινοποίησης δεν θίγεται στην περίπτωση παραίτησης» του νόμιμου ή φορολογικού εκπροσώπου νομικού προσώπου, «εφόσον κατά το χρόνο της
κοινοποίησης, δεν είχε γνωστοποιηθεί στη φορολογική διοίκηση ο διορισμός νέου νομίμου ή φορολογικού εκπροσώπου», είναι μη νόμιμη και αντισυνταγματική βάσει των ανωτέρω στις περιπτώσεις κατά τις οποίες τα ανωτέρω πρόσωπα έχουν ήδη παραιτηθεί κατά τον χρόνο κοινοποίησης, χωρίς να έχουν εκλεγεί ή διορισθεί νέα σε αντικατάστασή τους, διότι δεν νοείται κοινοποίηση σε νομικό πρόσωπο το οποίο στερείται οργάνων διοίκησης και εκπροσώπησης. Εξ άλλου, ρύθμιση που εισάγει πλάσμα δικαίου, σύμφωνα προς το οποίο, το νομικό πρόσωπο λαμβάνει γνώση όταν η κοινοποίηση γίνεται σε πρόσωπο που πλέον δεν το εκπροσωπεί, δεν είναι, κατά τα ανωτέρω, συνταγματικώς ανεκτή, όταν μάλιστα ο πολίτης ή η νομική οντότητα δεν έχει τα ίδια δικαιώματα επίδοσης των δικογράφων τους κλπ. εγγράφων και δηλώσεών τους προς το Ελληνικό Δημόσιο, ούτε τα ίδια έννομα αποτελέσματα που αντιθέτως έχει το Ελληνικό Δημόσιο κατά παράβαση του άρθρου 4 του Συντάγματος.
IV
Από το 2009 μέχρι σήμερα έχουν ψηφιστεί από την Βουλή των Ελλήνων δεκάδες φορολογικοί νόμοι μεταξύ των οποίων ο N. 3842/2010 ,3943/2011, 4046/2012,
4093/2012, 4127/2013, 4172/2013, 4174/2013 κλπ.
Με τους νόμους αυτού μεσοσταθιακά επταπλασιάστηκε το φορολογικό βάρος των Ελλήνων κατά κεφαλή κατά την τελευταία τριετία .
Η φορολόγηση των πολιτών στην Ελλάδα και στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Στην Ελλάδα οι φορολογικοί συντελεστές, τόσο για τα νοικοκυριά όσο και για τις επιχειρήσεις, είναι υψηλότεροι από το μέσο όρο των χωρών τόσο της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσο και της Ευρωζώνης,
Ο ΦΠΑ διαμορφώνεται στο 23% έναντι 21,5% στην Ε.Ε. και 20,5% στην Ευρωζώνη.
Ο ανώτερος συντελεστής φόρου εισοδήματος για τα φυσικά πρόσωπα στην Ελλάδα διαμορφώνεται στο 46% έναντι 39,5% στην Ε.Ε. και 44,5% στην Ευρωζώνη, ενώ ο ανώτερος συντελεστής φόρου για τα νομικά πρόσωπα στην Ελλάδα διαμορφώνεται στο 26% (έναντι 21,8% στην Ε.Ε. και 25,9% στην Ευρωζώνη.
Θα πρέπει επίσης να ληφθούν και τα εξής σχετικά με την υπερ-φορολόγηση των Ελλήνων πολιτών, ιδίως κατά την τελευταία τριετία.
1. Από το έτος 2010 αυξάνεται συνεχώς η φορολογία με αλλεπάλληλους φορολογικούς νόμους, όταν την ίδια περίοδο μειώνονται οι μισθοί και οι συντάξεις και η ανεργία ανεβαίνει. Το γεγονός αυτό έχει οδηγήσει σε επιδείνωση των όρων διαβίωσης των πολιτών.
2. Οι ανώτατοι φορολογικοί συντελεστές για κάθε κατηγορία εισοδήματος στην πραγματικότητα είναι μεγαλύτεροι, καθώς με την έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης, επιβάλλεται επιπλέον φόρος από 1% έως 4%.
3. Ο φόρος εισοδήματος για μισθωτούς και συνταξιούχους έγει έως και επταπλασιαστεί από το 2010 μέχρι σήμερα, ενώ ο φόρος που θα πληρώσουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες είναι αυξημένος έως και εννέα φορές.
4. Το συνολικό ποσό που πληρώνουν οι Φορολογούμενοι για τα ακίνητα επταπλασιάστηκε από το 2009 μέχρι σήμερα Φτάνοντας τα 3,5 δισ. ευρώ από μόλις 500 εκατ. Ευρώ
5. Στα ακίνητα προστέθηκε και ο φόρος υπεραξίας (15%).
6. Ο ΦΗΑ αυξήθηκε από το 2010 τέσσερις φορές κατά 5,5% μεσοσταΟμικά.
7. Τα τεκμήρια και τα τέλη κυκλοφορίας αυξήθηκαν από το 2010 δύο φορές, ενώ οι φόροι στα καύσιμα τρεις φορές.
8. Από τον Μάιο του 2010 επιβλήθηκε για πρώτη φορά φόρος στην κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος και από το 2011 και στο φυσικό αέριο Η εξίσωση των φορολογικών συντελεστών στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης οδήγησε σε αύξηση αυτών των φόρων κατά 450%.
Η αύξηση της φορολογικής επιβάρυνσης έγινε, μεταξύ άλλων, για να χρηματοδοτηθούν οι δημόσιες δαπάνες που από το 2006 διαμορφώνονται σε υψηλότερα επίπεδα (ως ποσοστό του ΑΕΠ) σε σχέση με τον κοινοτικό μέσο όρο.
Σύμφωνα με τΐ]ν ακαδημαϊκή και εμπειρική έρευνα, η περαιτέρω άσκηση της φορολογικής επιβάρυνσης των ήδη βαριά φορολογούμενων, δεν συνεπάγεται περισσότερα φορολογικά έσοδα λ,όγω εξάντλησης τΐ]ς φοροδοτικής ικανότητας και ενίσχυσης της φοροδιαφυγής.
Οι επιπτώσεις τόσο της οικονομικής ύφεσης, όσο και του πρώτου μνημονίου αναλύονται σε μελέτη της Τράπεζας της Ελλάδας (Ιουνίου 2012) . Συγκεκριμένα, εξετάζονται η κατανομή του εισοδήματος, ο δείκτης φτώχειας και ο διορθωμένος δείκτης φτώχειας. Με βάση τη μελέτη, η οικονομική ύφεση και τα μέτρα διαρθρωτικής προσαρμογής επηρέασαν σε διαφορετικό βαθμό τον κίνδυνο της φτώχιας ανά δημογραφική/ επαγγελματική κατηγορία. Τα ποσοστά αυτά διέφεραν σε σημαντικό βαθμό, ήδη πριν την κρίση (από 0,3% για τα νοικοκυριά με επικεφαλής μισθωτό στο Δημόσιο ή σε ΔΕΚΟ ή Τράπεζα, σε 51,1% για τα νοικοκυριά των οποίων ο επικεφαλής είναι άνεργος), ο δε κίνδυνος αυξήθηκε περισσότερο για τις πιο ευάλωτες κοινωνικές και επαγγελματικές ομάδες.
Η σχετική φτώχεια (κατωτέρω πίνακας ) δεν έχει αυξηθεί πάρα πολύ κυρίως γιατί ορίζεται με βάση το διάμεσο εισόδημα, το οποίο έχει πέσει όπως και τα υπόλοιπα εισοδήματα. Εάν όμως σταθεροποιήσουμε τη γραμμή φτώχειας στο 2009 σε πραγματικούς αριθμούς (Πίνακας ), οι εκτιμήσεις δείχνουν ότι σήμερα το 42% του πληθυσμού έχει πραγματικό εισόδημα χαμηλότερο από τη γραμμή φτώχειας του 2009.
ΠΙΝΑΚΑΣ : Σχετική Φτώχεια στα Χρόνια της Κρίσης
              2009  2010 2011 2012 2013
Σύνολο 19,4% 19,3% 19,4% 20,4% 21,4%
Άνδρες 18,6% 18,7% 18,8% 20,1% 21,0%
Γ υναίκες 20,1% 19,9% 20,1% 20,7% 21,8%
Ηλικία
0-17 23,4% 23,9% 23,6% 26,8% 27,4%
18-29 26,4% 26,8% 27,2% 30,9% 32,8%
30-44 17,8% 18,1% 18,8% 21,3% 22,2%
45-64 16,4% 16,3% 17,3% 18,0% 19,0%
65+ 19,0% 17,8% 16,0% 10,5% 11,9%
Σε πρόσφατη δε έρευνα για την ακραία φτώχεια το 2012 φαίνεται πως το 28% των ανέργων δεν έχουν αρκετό εισόδημα ώστε να αγοράσουν ένα βασικό καλάθι αγαθών. Από το 2012 και μετά είναι έντονη η αύξηση της ανισότητας όπως φαίνεται και από τους δείκτες που προαναφέραμε (580/820 και Θΐπΐ) ενώ τα προηγούμενα έτη (2010 και 2011) δεν φαινόταν να αυξάνεται.
Σήμερα, οι φτωχοί είναι πολύ φτωχότεροι από ότι ήταν οι φτωχοί πριν αρχίσει η κρίση (Δικαίωμα της αξιοπρεπούς διαβίωσης ,άρθρο 2 παρ. 1 του Συντάγματος).
- Περνώντας από τις επιπτώσεις της κρίσης στις επιπτώσεις των μέτρων λιτότητας, οι συγγραφείς αναφέρουν ότι τα μέτρα λιτότητας συμπίεσαν την κατανομή εισοδήματος, καθιστώντας την λιγότερο άνιση, ενώ είχαν ανεπαίσθητη επίδραση στη φτώχεια, όπως μετριέται συμβατικά. Από την άλλη πλευρά, η συμπίεση της κατανομής του εισοδήματος έγινε με εξίσωση εισοδημάτων προς τα κάτω.
- Η συμβολή των χαμηλών εισοδηματικών στρωμάτων ήταν κάθε άλλο παρά αμελητέα: το φτωχότερο δεκατημόριο συνεισέφερε 4,3% της συνολικής
εξοικονόμησης, το δεύτερο φτωχότερο 6,1%. Εάν ληφθεί υπόψη ότι το μερίδιο αυτών των δύο δέκατη μορίων στο συνολικό εισόδημα ήταν μικρότερο από τη συμμετοχή τους στα μέτρα λιτότητας (2,5% και 4,3% αντιστοίχως), προκύπτει αβίαστα το συμπέρασμα ότι οι πλούσιοι, αν και σε απόλυτους όρους (σε ευρώ) συνεισέφεραν περισσότερο από τους φτωχούς, σε σχετικούς όρους (ως ποσοστό του εισοδήματος τους), συνυπολογιζομένης της επίδρασης του ΦΠΑ, οι φτωχοί κατ’ αναλογία συνεισέφεραν περισσότερο κατά 200% από τους πλούσιους .
Αναφορά στο ζήτημα της άνισης κατανομής των βαρών της προσαρμογής έκανε και το ΔΝΤ στην έκθεση, που συντάχθηκε στο πλαίσιο του άρθρου 4 του καταστατικού του ΔΝΤ (Article IV Consultation)27) τον περασμένο Μάιο. Σε αυτή, το ΔΝΤ υποστηρίζει ότι οι ανεπαρκείς διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις είχαν σαν αποτέλεσμα η προσαρμογή να έχει επιτευχθεί κυρίως μέσω της ύφεσης και με άνιση κατανομή των βαρών. Το ΔΝΤ αναφέρει ότι το κύριο βάρος της προσαρμογής έχουν επωμιστεί οι μισθωτοί (κυρίως του ιδιωτικού τομέα) και οι συνταξιούχοι. Ως αιτίες αναφέρει την φοροδιαφυγή των πλουσίων και αυτοαπασχολούμενων, τη μη μετακύληση της μείωσης του κόστους εργασίας στις τιμές λόγω στρεβλώσεων στις αγορές αγαθών και την ανάληψη του κόστους των απολύσεων αποκλειστικά από τον ιδιωτικό τομέα.
Η έκθεση συμπεραίνει ότι, αποφασιστικές διορθωτικές αλλαγές απαιτούνται σε κάθε μία από αυτές τις περιοχές προκειμένου να επιτευχθεί μια πιο ισορροπημένη κατανομή του βάρους της προσαρμογής.
-Ο ΟΟΣΑ στην πρόσφατη έκθεσή του για την ελληνική οικονομία, επιβεβαιώνει τις παραπάνω παρατηρήσεις εστιάζοντας στην αύξηση της σχετικής φτώχειας το 2012 ιδιαίτερα στους ανέργους, τα παιδιά, τους νέους ενήλικες (30-44 ετών) και τους φοιτητές.
Επειδή έχω έννομο συμφέρον για την άσκηση της παρούσας αίτησης ακύρωσης με την ιδιότητα μου ως Ν.Π.Δ.Δ. ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ.
Επειδή η αίτησή μου ακύρωσης είναι νόμιμη και βάσιμη σύμφωνα με το άρθρο 45 επ.
Π.Δ. 18/1989 και πρέπει να γίνει δεκτή.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ
ΑΙΤΟΥΜΑΙ
Να γίνει δεκτή η παρούσα αίτησή μου ακύρωσης.

Να κηρυχτούν αντισυνταγματικά και να ακυρωθούν:
1) Το άρθρο 4 N. 4223/33-12-2013 (Φ.Ε.Κ. Α - Α 287/31-12-2013).
2) Το άρθρο 5 N. 4223/31-12-2013 (Φ.Ε.Κ. Α-Α 287/31-12-2013).
3) Το άρθρο 7N. 4223/31-12-2013 (Φ.Ε.Κ. Α-Α287/31-12-2013).
4) Το άρθρο 22 παρ. 6 N. 4223/31-12-2013 (Φ.Ε.Κ. Α-Α 287/31-12-2013).
5) Το άρθρο 38 N. 4223/31-12-2013 (Φ.Ε.Κ. Α-Α 287/31-12-2013)
6) Το άρθρο 39Ν. 4223/31-12-2013 (Φ.Ε.Κ. Α-Α 287/31-12-2013). και
Να καταδικασθεί το Ελληνικό Δημόσιο στην δικαστική μου δαπάνη.
Κόρινθος 5-2-2014

ΠΗΓΗ
http://helleniclawyer.blogspot.gr/2014/08/blog-post.html

Να πώς θα χάσετε ακόμη και την πρώτη σας κατοικία

Πέμπτη, 7 Αυγούστου 2014
του Δημήτρη Καζάκη                                                                

Θέλετε να μάθετε πώς θα χάσετε ότι ακίνητο διαθέτετε; Απλά ασχοληθείτε λίγο να καταλάβετε τι σημαίνει Ενιαίος Φόρος Ακινήτων (Εν.Φ.Α.). Ο συγκεκριμένος φόρος δεν επιβάλλεται στα ακίνητα, αλλά στο δικαίωμα ιδιοκτησίας. Ανεξάρτητα εισοδηματικής, ή άλλης κατάστασης που καθορίζει την φοροδοτική του ικανότητα. Όποιος διαθέτει "ακίνητο", το οποίο κατά τους κυβερνώντες είναι οτιδήποτε αφορά σε εμπράγματη ιδιοκτησία γης, όπως οικόπεδο, χωράφι, αγροκήπιο, κτίσμα, οίκημα, οικοδομή και γενικά οποιαδήποτε μετρήσιμη επιφάνεια σε τετραγωνικά, οφείλει να πληρώνει φόρο.

Δεν έχει καμιά σημασία πώς απέκτησες το ακίνητο. Δεν έχει σημασία αν σου αποδίδει ή όχι εισόδημα. Έτσι ή αλλιώς η κατοχή ακινήτου αποτελεί από μόνη της τεκμήριο εισοδήματος. Δεν έχει σημασία σε τι κατάσταση, ή ποια είναι η χρήση του ακινήτου. Και μόνο το γεγονός ότι υπάρχει ακίνητο - κατά τον προσδιορισμό των κυβερνώντων - υποχρεούσε σε Εν.Φ.Α. Χώρια τα τεκμήρια και τα άλλα χαράτσια. Δηλαδή υποχρεούσε να πληρώνεις στο κράτος προκειμένου να το έχεις. Κάθε χρόνο. Έχεις, δεν έχεις.

Φανταστείτε μια οικογένεια από τις πολλές που έχει αγοράσει με δάνειο ένα σπίτι και το χρωστά ακόμη στην τράπεζα. Η οικογένεια αυτή υποχρεούτε να πληρώσει και Εν.Φ.Α.. Κι αν η οικογένεια αυτή, όπως οι περισσότερες, μόλις και μετά βίας βγάζει τη δόση προς την τράπεζα, που θα βρει να πληρώσει τον φόρο; Θα κόψει το λαιμό της. Κι αν δεν έχει, τότε απλά οι κυβερνώντες θα βγάλουν το ακίνητο στον πλειστηριασμό. Αρκεί να υπάρχει οφειλή άνω των 500 ευρώ προς την εφορία.

Και τι θα γίνει με τις οικογένειες που αδυνατούν να πληρώσουν τις τράπεζες για το οικιστικό τους δάνειο και μετά την προσφυγή τους στη δικαιοσύνη μπόρεσαν να πετύχουν κάποια οριακά ευνοϊκή ρύθμιση; Αν δεν έχουν να πληρώσουν τον Εν. Φ. Α., την πάτησαν χοντρά. Το ακίνητο θα βγει στο σφυρί με συνοπτικές διαδικασίες. Και να θυμάστε για το "δημόσιο" δεν ισχύει η προστασία της πρώτης κατοικίας. Δηλαδή μπορεί να βγάλει σε πλειστηριασμό ακόμη και την πρώτη κατοικία για οφειλή από 500 ευρώ και πάνω.

Και ξέρετε τι συμβαίνει όταν το ακίνητο που χρωστάτε στην τράπεζα το βγάζει το "δημόσιο" σε πλειστηριασμό; Πληρώνεται και η τράπεζα. Κρατά το "δημόσιο" την οφειλή και τα υπόλοιπα, αν περισσεύουν, εξοφλείται η τράπεζα. Είτε ο ιδιοκτήτης έχει πάρει δικαστικές αποφάσεις που τον προστατεύουν, είτε όχι. Και ανεξάρτητα από το αν πρόκειται για πρώτη κατοικία, που κατά τ' άλλα προστατεύεται έναντι των τραπεζών.

Με άλλα λόγια οι κυβερνώντες με τον Εν.Φ.Α. δεν επιβάλλουν μόνο χαράτσι στο δικαίωμα ιδιοκτησίας ακινήτου, έχουν αναλάβει να κάνουν και την βρωμοδουλιά των τραπεζών. Θα βγάζουν στο σφυρί ακίνητα, ακόμη και πρώτες κατοικίες, για οφειλές προς την εφορία, έτσι ώστε να εισπράτουν και οι τράπεζες. Χωρίς τα εμπόδια των δικαστικών αποφάσεων και της προστασίας της πρώτης κατοικίας, που για τους τραπεζίτες και την τρόικα αποτελούν σοβαρό αγκάθι, όπως επανειλλημένα έχει πει και ο κ. Τόμσεν.

Κατά τ' άλλα οφείλουμε όλοι μας να είμαστε πανευτυχείς γιατί ο ανεκδιήγητος Γκίκας και ο Σαμαράς αναγνώρισε τα "λάθη" του Εν.Φ.Α. και μετά την σικέ "ανταρσία" των βουλευτών της συμπολίτευσης δεν πρόκειται να υπερκοστολογήσουν τον συγκεκριμένο φόρο. Ουρά!

 Στο ερώτημα βέβαια με ποιο δικαίωμα φορολογούν και μάλιστα παντελώς αυθαίρετα το δικαίωμα της ιδιοκτησίας, αυτό το άφησαν να αιωρείται μιας και όπως λένε οι πιο ειλικρινείς αποτελεί "μνημονιακή υποχρέωση". Αποτελεί δηλαδή δέσμευση προς τους δανειστές να χάσει ο μέσος Έλληνας όχι μόνο τα όποια ακίνητα κατέχει, αλλά όλα τα εμπράγματα δικαιώματά του στη γη των πατέρων του.
 
Κι αυτό βιάζει. Γιατί άραγε οι κυβερνώντες ξεκίνησαν την είσπραξη του Εν. Φ. Α. μέσα στον Αύγουστο; Αναρωτηθήκατε γιατί; Ποιο νοικοκυριό έχει διαθέσιμο εισόδημα εν μέσω καλοκαιριού για να πληρώσει; Θα μου πείτε θα κάνει ρύθμιση. Και μόλις την κάνει θα του έρθει η επόμενη δόση για να εκτινάξει την οφειλή προς την εφορία ακόμη κι εκείνων των λίγων που δεν είχαν μέχρι σήμερα.

Ταυτόχρονα μέσα στον Αύγουστο πόσοι θα αντιληφθούν το μέγεθος του προβλήματος που δημιουργεί ο Εν.Φ.Α. ειδικά για εκείνους που έχουν δανειστεί για να αγοράσουν πρώτη κατοικία και σήμερα με τα χίλια ζόρια εξυπηρετούν τα τραπεζικά δάνεια; Οι κυβερνώντες επενδύουν στα "μπάνια του λαού". Κι όταν τα νοικοκυριά συνηδειτοποιήσουν τι τους έχει συμβεί θα είναι αργά να ασκήσουν ακόμη και προσφυγές στη δικαιοσύνη.

Όχι μόνο λόγω Αυγούστου, αλλά γιατί από τον Σεπτέμβριο - όπως μας πληροφορεί το ΔΝΤ - πρόκειται να κατατεθεί προς ψήφιση ο νέος Κώδικας Πολιτικής Δικονομίας, που θα προβλέπει διαδικασίες αστραπής για κατασχέσεις και πλειστηριασμούς, αλλά και θα αυξήσουν ακόμη περισσότερο τα κόστη προσφυγής στη δικαιοσύνη. Όπως και να το δει κανείς ήρθε η ώρα της αλήθειας.

Ο μέσος Έλληνας έχει ήδη υποβιβαστεί σε δουλοπάροικο των δανειστών και των τραπεζών με σέμπρο το πολιτικό προσωπικό της χώρας. Και θα πρέπει να αποδεχθεί τη νέα κοινωνική του υποτέλεια, θέτοντας την όποια ιδιοκτησία του στη διάθεση των νέων αρχόντων, των κλεπτοβαρώνων του χρήματος.